8 Türk Katmandu’da mahsur kaldı

Depremden 2 gün önce Nepal’e tatil için giden 8 kişilik Türk turist grubu Katmandu’da mahsur kaldı. Mahsur kalan Türklerin bazıları yardım çalışmalarına destek veriyor.

29 Nisan 2015 Vatan Gazetesi 13. sayfa

İLKER AKGÜNGÖR / VATAN HABER MERKEZİ

Önceki gün kalkan THY uçağıyla dönenlerin dışında 8 Türk Katmandu’da mahsur kaldı. Türk okulu Meridian İnternational School’un bahçesinde kalan Türklerden VATAN’IN ulaştığı Sarıyer Galatasaray Futbol Okulu antrenörü Murat Özdemir, “Tatil için arkadaşlarım Emrah Doğan ve Gökhan Acar ile 23 Nisan’da Nepal’e geldik. Katmandu’daki Tamel Meydanı’nda gezerken deprem oldu. Ortalık bir anda cehenneme döndü. Önümüzdeki araç bir binanın altında kaldı. Arkamızdaki binalar yıkıldı. Biz şansa hayatta kaldık. Hemen çevremizdeki insanlara yardım ettik. Şoka girmiş bir Fransız kadını kaldığı yere kadar götürdük” dedi.

“Türkiye’ye nasıl döneceğiz bilmiyoruz”
Murat Özdemir, Türkiye’ye nasıl döneceklerini bilmediklerini belirtiyor: “Bileti olan Türkler ilk gün giden THY uçağıyla döndü. Bizim dönüşümüz perşembe günü. Ancak havalimanı çalışmadığı için biletlerimizin anlamı yok. Katmandu’daki Türk okulu Meridian İnternational School’un bahçesinde kalıyoruz. Okuldakiler kendi imkanlarıyla bizlere yardım ediyor. Ancak yeterli çadır olmadığı için açıkta yatıyoruz. Burada tanıştığımız Elif Köksal, Bahadır Özbakır ve 11 yaşında çocukları olan bir Türk aile ile birlikte toplam 8 kişiyiz ve Türkiye’ye nasıl döneceğimizi bilmiyoruz.”

“Hayatta kalmaya çalışıyoruz”
Murat Özdemir arkadaşlarıyla birlikte yardım çalışmalarına katıldıklarını anlatıyor: “Televizyonlar hep şehir merkezini gösteriyor. Köyler çok vahim durumda. İnsanlar aç ve perişan. Köylere gidince insan kurtulduğuna sevinemiyor. Biz 17 Ağustos’ta Gölcük’ten tecrübeli olduğumuz için hemen yardım çalışmalarına katıldık. Ülkede elektrik, telefon ve internet calışmıyor. Jeneratör ve wi-fi bulduğumuz yerlerde haberleşiyoruz. Şu an uçak beklemek ve hayatta kalmaktan başka yapacak bir şeyimiz yok. Sürekli artçı sarsıntılar oluyor. Hepsi de çok kuvvetli. Türk hükümetinden veya fahri konsolosluktan hiçbir bilgi verilmedi. Yetkililer burada olduğumuzu bilmesine rağmen kimse bizimle ilgilenmiyor.”